2.3.07

MÉS QUE APARCAMENTS

Aquesta setmana els socialistes hem presentat la nostra proposta, el nostre compromís de govern, vers el que pensem que és un dels principals problemes de Valls: la mobilitat. I, quan parlo de mobilitat, ho faig des d’un punt de vista global i integral. Això vol dir, la circulació de les persones i dels vehicles; els aparcaments, les zones blaves i la política de preus. Així com el transport públic i l’ús de la bicicleta.

A més, ho fem des de la convicció de què l’obligació dels governs locals ha de ser cercar solucions als problemes i no crear-los, com està passant amb els canvis de circulació duts a terme, fa tot just un mes, al voltant de la Plaça del Pati.

Valls sempre ha estat, i continua sent, una ciutat complexa pel que fa a la circulació i a la connectivitat interna. El que anomenem “tomb de muralles”és un fort condicionant, i la connexió entre els barris i el centre és també complicada, especialment en determinades franges horàries. És per aquest motiu que els socialistes proposem una manera de fer i un seguit de mesures que han de contribuir a la millora del trànsit.

Proposem l’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana de Valls (la redacció del qual està finançada per el Govern de Catalunya) amb la participació de tots els agents implicats: veïns, comerciants, etc. Tot partint d’una prioritat compartida: les persones per damunt dels cotxes. Aquest pla ha de tenir, com a eix principal, donar prioritat a les persones per damunt dels cotxes, així com la millora del transport públic (freqüència i abast), tot pensant en la ciutat en el seu conjunt.
Es per aquest motiu que proposem actuar planificadament i, dins d’aquest Pla de mobilitat Urbana (PMU), contemplar: la circulació dels carrers de tota la ciutat ( els canvis puntuals influeixen en la totalitat), els aparcaments (en superfície o soterrats i gratuïts o no) , les zones blaves, l’ús de la bicicleta, la supressió de barreres arquitectòniques i la implantació d’una política de preus públics en els aparcaments i les zones blaves.

Mesures com: la substitució de bandes rugoses per passos elevats il·luminats; la implantació de la calçada única (eliminació de les voreres) al centre històric i a d'altres carrers de la ciutat; nous semàfors i optimització del temps dels existents (Germans Sant Gabriel, Anselm Clavé i Portal Nou); la implantació i senyalització de carrils bici i establir recorreguts amb bicicleta al voltant dels torrents, a les zones de nou creixement urbanístics i als barris de la ciutat que ho permetin; la creació de pàrquings dissuassoris (de caràcter temporal o no) que completin l’oferta existent: zona esportiva del Fornàs, Molls de l’Estació, zona Portal Nou (carrer Violeta), Carrer Montserrat, Escorxador, Ruanes ( terrenys Incasol a l’entrada de la ciutat), zona Provença; la construcció de nous pàrquings (amb un estudi de viabilitat previ): Portal Nou, Escorxador i el Fornàs. Aquestes són algunes de les nostres propostes. Propostes que tenen, com a objectiu principal, fer de Valls una ciutat més amable i més atractiva pels vallencs i vallenques.

6 comentaris:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Està clar que tots els municipie es mereixen tot el que has explicat , però també una real interconnexió entre els municipis de les nostres terres , sense anar mes lluny , és quasi be impossible que un noi recien incorporat a la vida laboral , pugui viure a Valla i Treballar ... per exemple a Vilaseca. S'ha de comprar un vehicle ... comança malament ... com ha de pretendre comprar-se un Pis.

En fi que fa falta un estudi rigoros de mobilitat diaria, per a dotar les nostres comarques d'un servei public de transport que permeti deixar els nostres vehicles a casa.

salutacions i Sort

Núria Segú ha dit...

KEIFAREM ,

Estic plenament d'acord, especialment perquè parles de mobilitat com a concepte global; és una llastima que hagi qui pensa que tot es soluciona fent més aparcaments.
Per altra banda, espero que es despolititzi el Consorci del Transport i totes les administracions puguin elaborar i dur a terme el Pla de Mobilitat del Camp i com bé dius, deixar més els cotxes a casa.
És inacceptable que avui tardem més temps en anar de Valls a Tarragona, que fa deu o dotze anys, alguna cosa s'ha fet malament

Núria Segú ha dit...

KEIFAREM ,

Estic plenament d'acord, especialment perquè parles de mobilitat com a concepte global; és una llastima que hagi qui pensa que tot es soluciona fent més aparcaments.
Per altra banda, espero que es despolititzi el Consorci del Transport i totes les administracions puguin elaborar i dur a terme el Pla de Mobilitat del Camp i com bé dius, deixar més els cotxes a casa.
És inacceptable que avui tardem més temps en anar de Valls a Tarragona, que fa deu o dotze anys, alguna cosa s'ha fet malament

Carlos Martinez ha dit...

hola,

m'agradaria saber quines idees, projectes, previsions,... te el PSC pel que fa al tema del transport públic a valls.

salut.

Anònim ha dit...

Cada dia es un problema entrar a Valls. Proposo que a les franges horaries de major transit es dongui prioritat a la mobililitat, i deixin de circular camions de la brossa, escombradores, i que no es tallin els carrers estrategics per obres, descarrega de camions per obres, logistica..., aquestes 4 hores al dia no hi haurien d'haver ubstacles artificials per la lliure circulacio de vehicles i vianants. Despres, podria tornar la vida nrmal..... Att, pep